torsdag 2. februar 2012

Jigg-lufting

    Etter å ha hatt kontakt med Roy Polinski som lager Royber-jiggene fikk jeg ett tips for å få bort noe av den vonde lukten som disse og for så vidt alle gummi-jiggene har når de er nye. Heng de opp og luft bort lukten.

 
 Her henger noen av mine Royber-jigger til lufting



Savage Gear sine jigger har samme "problem" mht. lukt.


    Har brukt litt luktespray for å få bedre lukt i jiggene under fiske. Med bra respons synes jeg. Men den gummilukten er ekkel og forpester hobbyrommet mens luftingen pågår. Er det noen som har andre råd å komme med så mottaes disse med takk. Har ikke lang erfaring med disse jiggene sjøl men vet at det er andre som har brukt disse i flere år. Kanskje noen av disse leser dette.

11 kommentarer:

  1. noen timers bruk så forsvinner lukten=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det kan nok stemme. Flere av disse på bildene har ikke vært i vann enda. Og de lukter værst. Luktesansen er jo som kjent en av de beste sansene hos fisken. Hjelper også å spraye de litt før man bruker de. Bruker du luktespray på dine jigger?

      Slett
    2. heisann , tenkte og bestille nnoen royber jigger . hvordan er det med toll og slikt derfra ? hilsen kvikk 21

      Slett
    3. Hei kvikk21
      Påløper vanligvis tolltakster (mva) avhengig av pakkens påførte verdi. Bestiller du for 1000.- må du regne med kr 250-300 i avgifter.

      Slett
    4. hei igjen. takk for svar . da får jeg prøve meg på ei bestilling . har du forresten noen tips til hvilke jigger jeg bør gå for??? bli bare 5 stk i første omgang. hilsen kvikk 21

      Slett
    5. Ja det var det da.... Lyse farver for lyse dager og motsatt. Størrelsen jeg bruker mest av er L, men har også noen XL. TwisterschwanzJig er også en interessant variant. Vekta på jig-hodene er litt avhengig av strøm på stedet du skal fiske på. Jeg har satsa mest på er 400g på L og 450g på XL. Men dette må du se på sjøl. Mere strøm jo tyngere jig. Kan anbefale farvene 1, 5, 7, 8, og 10.

      Slett
    6. Hei. Spørsmål ang. avgifter ved bestilling fra Royber. Du sier man må regne med 250-300 kr i avgifter når man bestiller for kr 1000. avgifter til hvem, mener du moms? En annen ting, ser royber legger på 19 % moms på sine varer, blir dette trukket fra når man må betale 25 % moms på varen inn til Norge?

      Ole :)

      Slett
    7. Hei Ole. Ja de avgiftene er mva og toll. Og han trekker fra de 19% i tysk mva

      Slett
    8. Akkurat ;) Takk for svar :)

      Ole :)

      Slett
  2. Har ikke brukt det enda, men det er sikkert ikke helt dumt. SKal prøves

    SvarSlett

Populære innlegg