mandag 30. januar 2012

Det nærmer seg sesong.

Januar måned er snart over. Kulda har holdt ett frosent grep over marinaen i flere uker no. Graderstokken viser fortsatt under 10 grader. Var nedom der forleden og lensa litt vann ut av båten. En liten lekasje har holdt meg opptatt siden jeg la stille for vinteren. Men snart er det dags for å begynne å tenke på å gjøre noe igjen. Har kjøpt ny styrewire og motorolje til sabb'en. Og 2-komponent malingen som jeg kjøpte i høst skal jeg nå få brukt. Litt tidlig å male enda men det er greit å ha tingene på plassen. Må nok belage meg på å ta båten på land en tur for å få skrapt og påført nytt bunnstoff. Men dette er bare kosearbeid i vårsola som etterhvert kommer. Forhåpentligvis med noen varmegrader også.

På tur ut Storfjorden 2011

Gleder meg som en unge. Denne sesongen går jeg for kveite fra første turen. Lyngen blir nærmere undersøkt i sommer da jeg skal legge 15-fotern der ute på hjemplassen min. Mange spennende spotter der.  Blir for langt å gå utover med sjarken (4 timer en vei). Tar 45 min med bilen. Og så har broder'n båt å bruke dersom han vil.
Nystanga går over dammen igjen i dag for å få fiksa problemet med stangringen. Nytt e nytt og ordtaket "skomaker, bli ved din lest" kommer til  full anvendelse. Kevin må nok plukke av ringen og montere den på nytt. Er sikker på at den vil svare til forventningene som jeg har. Dette er en stang for de store "dyra" Se denne løftetesten som Geir gjorde med si stang:
Foto: Persa.
 Her løftes det 8,5 kg i markløft som er en seriøs vekt for ei jigstang og som Geir skrev, en øvelse som burde merkes med "don't do this at home". Og for de som måtte lure: Ringene skal stå slik bildet viser. Kalles acid wrapped eller på norsk spiral surringer som går 180 grader på stanga. Aksjonen er semiparabolsk som  gjør at stanga håndterer stor fisk uten problemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg