søndag 29. januar 2012

Phenix Titan TJX565MH

Ikke helt i topphumør i dag. Liksom litt som plager føler jeg.


Etter Tromsøturen i går ettermiddag var spenningen stor da vi kom hjem. Jeg hadde møtt Geir som hadde nystanga med på jobben sin. Vel hjemme pakket jeg stanga ut av emballasjen som var ubrutt. Vidunderet skulle betraktes grundig.  Men hvor lenge var Adam i paradiset?

Tromsø Series Halibut Rod, som Kevin Knox kaller stangserien vår, teller 8 stenger. De eneste i landet så vidt jeg vet. Fantastiske stenger som Geir liker å beskrive som "ett skikkelig kveitesverd". 7 av de var helt perfekte ut fra det jeg har hørt, men 1 var dessverre ikke det. Og hvems stang var det? Joda, selvfølgelig mi.
Ett klebrig stoff, nesten som lim, lå like under ring 2 fra fremste håndtak. Forsøkte å gni det bort, først med bare papir, noe som førte til at papiret klistret seg skikkelig fast i stanga. Deretter forsiktig med en tørr vaskeklut. Den klebrige massen lot seg gni bort men lakken under dette var skadet.


En sprekk i lakken rundt foten av stangringen viste seg tydelig ved nærmere ettersyn. Også en flekk 10 cm lengre ned, i området der teksten står, var tydelig.


Hørte også en knakelyd da jeg la lett press oppover med tommelen mot ringen. Etter litt mailing ble jeg og Kevin enige om å sende stanga tilbake for demontering av denne ringen og re-montering igjen.  Stanga går i posten på mandag.

Arbeidsuhell kan skje med alle. Også de beste. Og at Kevin vil ha stanga over igjen er ett bevis på at han er en seriøs aktør på markedet. Nå får han se hva  som feiler og kanskje lære noe også. Føler meg trygg på at han fikser dette og at jeg får stanga tilbake plettfri og i god tid før sesongstart.

Og så vil jeg takke Geir som raskt kontaktet Kevin og fikk koblet oss sammen slik at vi fikk en rask løsning på denne noe kjedelige saken både for Kevin og meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Populære innlegg