søndag 26. februar 2012

Valget er tatt !!!

Da var snellevalget tatt. Valget falt på Avet MXJ 5.8:1. Med en pris fra Tackle Direct på $198.79 inkl. frakt og en gunstig kronekurs ble denne overkommelig no. Får heller oppgradere ved en senere anledning. Tror denne kan gi meg mye for pengene. I NOK: 1116,50.




Single Speed Model, Gear Ratio 5.8:1
  • Lever Drag control system with pre-set drag feature.
  • 9 lb Max Drag on Strike with Free Spool.
  • 14 lb Max Drag Setting.  
  • 100% machined, Type 2 anodized, True-One piece aluminum frame.
  • 8 stainless steel ball bearings.
  • Stainless steel fasteners, springs, clips.
  • Stronger design with larger line capacity in its class.
  • All new revolutionary, extremely stable AveDrag drag washer with smooth control at all conditions.
  • Handle knob with oversized grip
  • Includes a rod mount clamp.
  • Braid Capacity 40/450 (lb/yds)
  • Mono Capacity 20/300 (lb/yds)
  • Weight: 18 oz  (510 gr)

4 kommentarer:

  1. Fine sneller dette, med litt stell blir du nok fornøyd :)
    Dette vet du sikker fra før, men IKKE lek med preset skruen og spaken før du har lagt på snøre. Det er meget enkelt og fort gjort å skru preset skruen for mye under sånn lek (dvs at du uforvarende stiller bremsen mye hardere enn spek fra fabrikant), og sveiver du på snella da har du drastisk forkortet levetiden på pinjong-/sideplate lager.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for advarselen Pål. Takker for alle innformasjon fra folk som har erfaring mer en meg, og det er nok mange flere en jeg liker og tro:) Joda tror nok at jeg kan trives en stund med denne "budsjett-snella".

      Går løs på min andre sesong på jakt etter kveita. Grunnlagsinvisteringen føler jeg er unnagjort no. Selvfølgelig finnes det utstyrsmål å strekke seg etter men greit å ha slike mål også

      Slett
  2. Tror du får mye snelle for pengene her. Og det blir en bra kombo med stanga fra Anglers Envy. Lett og sterkt kveitesverd :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja håper no det i alle fall. Var ikke direkte førstevalget mitt men en plass må man begynne. De andre jeg har egner seg ikke til Phenix'en. No er komboen under 1 kg med snøre. Og det kjennes bra ut lenge før snella er kommet:)

      Slett

Populære innlegg