tirsdag 24. april 2012

Royber 2012

   Da har jeg registrert at Royber har fått opp den nye nettbutikken med nyheten HD for 2012. Ser at de også har fått noen nye farver på jig-hodene som passer bedre med enkelte kropper. 
   Vi som har brukt nettbutikken til Royber tidligere registrerer nok også at det er blitt lettere å finne frem i butikken nå. Reservedeler er avbildet, og siden har en "oversettelses-knapp" som gjør det lettere å få en forståelse av de forskjellige produktene. Flere bilder og beskrivelser gjør ansiktsløftingen vellykket i mine øyne.

(snarvei: klikk på bildet)

   Roy er en ivrig fisker sjøl og en hyggelig kar og handle med. Har du behov for å kontakte han er det mulig å samtale med han på engelsk via mail. Jeg kan anbefale Royberjigger både for torsk og kveitefiske.
  

4 kommentarer:

  1. Heisann . Jeg snublet over bloggen din og vips gikk det en time :)
    Morro å lese om andre som har gjort seg de samme erfaringene som en selv .
    Jeg er fra bodø og fisker langt mer en gjennomsnittet . går mest etter sjø-ørret og kveite . pers. er 8.9kg. ørret og 37kg. kveite .
    ps . likte riggen din for agnfisk .

    mvh . torbjørn olsen

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Torbjørn. Jeg er faktisk født i Bodø og bodde der til jeg var 9 år :) Altid koselig med nye besøkende.

      Fisking er en stor hobby for mange og det å dele erfaringer er bare morro. Er i høyeste grad nybegynner i kategorien kveite. Suger til meg alt jeg kommer over av info og andres erfaringer. Utstyrsjaget er jeg i grove trekk ferdig med foreløpig. har bra med utstyr til å utøve selve fisket. Men fiske etter kveite handler om så mye mer. Det å finne frem til de rette plassene, være på plass når forholdene er riktige med hendyn til strøm osv. Blir å bruke mere agnfisk i år for å lokke frem "dronninga" å kansje få testa nystanga og snella på ei skikkelig grov fisk. Gleder meg til sesongen 2012.

      Slett
  2. Kan dere som har fått kveite fortelle litt om vilken dybde og vilken sluk dere brukte, og hvordan dere fisket? store rykk opp og ned med stanga eller bare små napp?
    Er litt lei av og fiske etter småfisk med 40g sluk og europris stang, pluss det duger jo ikke dersom man skulle få ein sværing på kroken, så jekk til innkjøp av havstang og tenker at det vil vere mer morro og fiske etter litt stor fisk, og er ivrig på og få mi første kveitefiske, må man uti havgapet eller får man dem inni fjordene og? blir 200g sluk forlite?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tja, hvor skal jeg begynne. Finnes masse litteratur om emnet og ingen oppskrift er endelig :)

      Å fiske kveite er en tålmodighetsprøve. Om du blar litt rundt på bloggen min vil du finne masse tips om hvor, når, med hva osv.
      Du må ha ei skikkelig stang om du går etter de store 50+
      Gummi-jigger er å anbefale. Tyngde etter hvor sterk strøm osv. Bruker fra 250-750 gram.
      Snøre, eller braid bør tåle over 60lbs.
      Snella bør være av den kraftige sorten og ha plass for i alle fall 250-300 meter.
      Selve fisket går i all hovedsak ut på drift, og da i ca 1-1.5 knop. Lett jigging er å foretrekke men du må bare prøve deg frem.
      Lokalitetene er ofte på plasser der det finnes strøm og grunner eller kanter.
      Håper du får fisk på tross av mine klønete råd :)

      Slett

Populære innlegg