lørdag 10. mars 2012

Avet MXJ/Phenix Titan kombo.

Da var Avet'n kommet. Og ja, jeg ble overasket over størrelsen. Med en vekt på 510 gram og med narrow spole ser den unektelig litt "puslete" ut.



Men har samtidig stor tro på at den skal gi meg opplevelsen med å kjøre stor fisk på en trygg måte. Alt virker tight og kraftig.


Spolte på 225 m 70lb braid uten problem. Hadde jeg kjøpte MXL i stedet hadde jeg fått plass til 300m 70lb braid. Men det får bli en annen dag.

No skal jeg kose meg med denne i sommer. :)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja flott er den. For å si det slik: Jeg har aldri hatt maken:) Og det kjennes helt greit ut. Hva setter du på nystanga di?

      Slett
  2. Skal garantere at komboen holder mål. Når du har fiska med den der ei stund kommer du aldri å gå tilbake på tungt utstyr. Vakker kombo :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror faktisk du kan ha rett i det :) Er uansett fornøyd med både stang å snelle så langt. No gjenstår bare å få testa dette på skikkelig fisk (les: kveite) Har lagt opp til å ha en båt i Lyngen i år. Kjempetro på ett par plasser utenfor heimstøa der. Hadde som guttonge kontakt med kjempestor fisk som til slutt sleit av juksa samtidig som jeg rodde det lille jeg orket for å prøve å holde følge. Juksa var knytt fast i stavnet på spissa men det røuk av til slutt etter at vi ble dradd rundt på fjorden en hel stund av dette monsteret av en fisk. Mange store kveiter er filmet på bunnen langs en høyspentkabel som krysser fjorden like i nærheten. Og flere har slitt juksa på kveite i området.

      Slett
  3. det blir nok en BX400 til og starte med, var tenkt og kjøpe en avet raptor og sette på men jeg klarte og beherske meg, foreløbig:P Har litt møbel handling til leiligheta og prioritere først, så skal jeg invistere i et skikkelig kombi lodd. Så man får se hvor mye man får lagt i fiskeutstyr potten i år. Hehe det er verd det! Da Frank fikk banka litt vett i hode på meg og kjøpe lett utstyr fikk man nesten et lite sjokk, lett, like kraftig og man sliter mye mindre på seg selv på de lengste dagene. Vel anvendte penger med andre ord!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg har også valgt å høre på de med "noe" mer erfaring på dette med utstyr en meg. Og angrer ikke. Har noe "oversized" utstyr som ligger og som jeg neppe blir å la få særlig stor oppmerksomhet i sommer. BX400 blir nok å funke fint til Phenix'en. Så lenge på Raptoren jeg også men som du måtte jeg ty til en mere budsjettvenlig snelle denne gang. Men en dag.....hehe.

      Slett

Populære innlegg